Je winkelwagen is momenteel leeg
Keer op keer blijkt dat plannen voor veel leerlingen lastig is met alle gevolgen van dien. Digitale oplossingen blijken in de praktijk niet altijd even effectief te zijn. Impuls Educatief komt daarom met een eigen schoolagenda gebaseerd op de stappenplan
Beter presteren in de vakles
Voor alle agenda’s geldt dat ze volledig zijn ingericht op de wisselwerking tussen het noteren van het huiswerk en het voorbereiden (plannen) van toetsen, presentaties en overhoringen. Dat betekent dat de leerling in een oogopslag ziet wat hij moet doen en hoe hij daarmee een planning kan maken. Dat is met name in deze post-coronatijd geen overbodige luxe.
Wat levert het op?
Maar het grootste voordeel van zowel de plangenda als het lesmateriaal is dat een leerling ervaart wat dat hem oplevert: met minder werk, betere resultaten. Daarnaast krijgen de leerlingen door het gebruik van deze agenda automatisch meer inzicht in hun eigen aanpak en vooral welke verbeteringen ze zelf kunnen bewerkstelligen. Zo kan de leerling bijvoorbeeld per maand zijn belangrijkste doelen vastleggen en na die maand evalueren en reflecteren op wat hij heeft gedaan en hoe hij het de volgende keer beter aan kan pakken. Ook dat heeft een positieve invloed op zijn resultaten. Verder is er met opzet een link gelegd tussen hoe de studievaardigheden die wij aanbieden zijn opgebouwd (structuur) en hoe de planagenda daarbij kan helpen. Zo zijn de Roadmaps (stappenplannen) bij de studievaardigheden ook in de plangenda’s opgenomen, net als handige tips.
Items van productcarrousel